نحوه ارایه به سرمایه گذاران نیک اندیش

چهارشنبه, 09 آذر 1401 ساعت 09:07
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

تشخیص زمان مناسب برای مراجعه به اینگونه سرمایه گذاران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اینگونه افراد بطور معمول در زمانهای اولیه شروع ایده و کار ( Startup Stage) سرمایه گذاری نمی کنند و ترجیح می دهند در مرحله ای بعدی نظیر داشتن فروش اولیه یا محصول آماده به بازار مشارکت نمایند.

 

اگر در مراحل خیلی اولیه و طرح ایده هستید بهتر است از طریق شتاب دهنده ها و با سرمایه شخصی و نزدیکان (دوستان و فامیل) اقدام نماینید.  فرض کنیم که در مراحل مناسب برای درخواست سرمایه از  سرمایه گذاران نیک اندیش هستید.! چگونه و براساس چه شرایطی ارایه درخواست دهید؟!

 

1- تسلط و آگاهی کافی از شرایط بازار, رقبا, قیمت ها و مسایل فنی

2- داشتن یک برنامه مشخص برای تولید و ارایه محصول

3- داشتن یک برنامه مشخص برای بازارایابی و فروش

4- داشتن یک برنامه مشخص برای استفاده از سرمایه درخواستی

5- داشتن سیستم مالی مرتب و منظم و مشخص بودن هزینه های جاری و درآمدهای احتمالی

6- داشتن وضعیت حقوقی و ثبتی مشخص چه از لحاظ شرکت یا ثبت ایده و نام وامثالهم

7- داشتن آگاهی از روند زمانی پرداخت سرمایه توسط سرمایه گذاران!

 

این مهم چند وقتی زمان خواهد برد وآمارها حاکی از متوسط سه تا چهار ماهه است. بیشتر این زمان بدلیل آماده نبودن کارآفرینان و مدارک و مستندات صرف می شود!

 

اگر کارآفرین آماده و مهیا به سرمایه گذاران مراجعه کند و البته میزان منطقی برای ارزش گذاری داشته باشد بطور مسلم زمان را میتواند کوتاه کند.! سرمایه گذار از محل سرمایه شخصی خود پرداخت می کند پس این وظیفه کارآفرین است تا آنان را تشویق و مجاب به سرمایه گذاری کند. همینکه آنان به کارآفرین فرصت ارایه می دهند معنای آن علاقه مندی اولیه است.!

 

8- سرمایه گذاران نیک اندیش موافقت عدم افشا (NonDisclosure Agreement-NDA) امضا نمی کنند. یک روش متداول در کلیه گروههای سرمایه گذاری نیک اندیش در دنیا است. در واقع این افراد با قبول عضویت در گروه این مهم را پذیرفته اند که نسبت به عدم افشا اطلاعات کلیه کارآفرینانی که به آنان مراجعه می کنند امانتدار باشند.

 

تهیه و تنظیم: گروه کارایا

 

 

خواندن 91 دفعه آخرین ویرایش در پنج شنبه, 10 آذر 1401 ساعت 09:58
محتوای بیشتر در این بخش: « کسب و کارهای خلاق کارآفرینی چیست؟ »

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.