مالکیت وظایف !

یکشنبه, 17 ارديبهشت 1402 ساعت 08:23
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مالکیت وظایف !

مالکیت کار و وظایف بدان معناست که در قبال نتایج کار خود پاسخگو باشیم! و برای اطمینان از اینکه کار به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود، ابتکار عمل به خرج دهیم. وقتی مالکیت و مسئولیت وظایف خود را به عهده می‌گیریم روی نتیجه سرمایه‌گذاری می‌کنیم و در کار خود احساس مفید بودن و غرور خواهیم داشت و متعهد به رعایت ضرب‌الاجل‌ها، برقراری ارتباط موثر با سایر اعضای تیم و ارائه کار با کیفیت بالا می‌شویم. مالکیت وظایف به عبارتی پاسخگو بودن در قبال نتایج است. این شامل ابتکار عمل، فعال بودن و مسئولیت‌پذیری در قبال رفتار و کارها است. هنگامی که هر یک از اعضای تیم مالکیت وظایف خود را به عهده می‌گیرند، منجر به بهره‌وری بیشتر، بهبود کیفیت و احساس مفید بودن و غرور در فرد و تیم می‌شود. پذیرش مالکیت کار، فرهنگ مسئولیت‌پذیری را بهبود داده و حس اعتماد را در بین اعضای تیم تقویت می‌کند و همکاری و نوآوری را تشویق می‌کند. پذیرش مالکیت وظایف توسط افراد برای موفقیت هر تیمی حیاتی است. در ارزیابی خودتان برای مالکیت بهتر وظایف و امور محوله به موارد زیر توجه داشته باشید:

  1. ابتکار عمل داشته باشید و برای انجام یا تکمیل یک کار یا حل مشکلی بدون اینکه از شما خواسته شود، پیشقدم شوید
  2. توانایی‌های خود را شناسایی و برای بهبود و افزایش آنها به دنبال آموزش و مطالعه باشید
  3. اشتباهات فردی و تیمی را بپذیرید که در اینصورت خواهید توانست آنها را جبران و اصلاح کنید
  4. تلاش کنید بروز مشکل را تا حد ممکن پیش‌بینی کنید و در جلوگیری از وقوع آن تلاش کنید.
  5. برای خودتان اهداف رشد و توسعه داشته باشید و خودتان را هر از چند گاهی ارزیابی کنید.
  6. از همکاران و مدیران بازخورد سازنده بخواهید تا بتوانید خود را ارزیابی کرده و پیشرفت کنید
  7. تلاش کنید با ارایه را حل و یا ایده‌های مناسب در بهبود روندکارها نقش داشته باشید.
  8. زمانی که مشکلی را مطرح می‌کنید همزمان تلاش کنید تا راه‌حل‌هایی را هم پیشنهاد دهید.
  9. دیگران را قضاوت نکنید و با عجله تصمیم نگیرید
  10. برای نقش‌های جدید و رفع مشکلات داوطلب و پیش‌قدم شوید
  11. هنگام حل یک مشکل و یا چالش در حد امکان سایر اعضای تیم را درگیر کنید
  12. به کاری که انجام می‌دهید افتخار کنید و مثبت اندیش باشید.

در این بین وظیفه و رفتار رهبر تیم بسیار مهم و اساسی است. به طور کلی وظیفه یک رهبر ایجاد محیطی است که در آن اعضای تیم احساس قدرت کنند تا مالکیت کار خود را بر عهده بگیرند و به موفقیت تیم و شرکت کمک کنند.

خواندن 86 دفعه آخرین ویرایش در یکشنبه, 21 خرداد 1402 ساعت 14:24

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.