مقالات

در مورد تعریف کارآفرینی دیدگاه های مختلفی وجود دارد و درک کامل مفهوم و موضوع \" کارآفرینی \" نیازمند اطلاع از دیدگاه های بین رشته ای می باشد. کارآفرینی برحسب ماهیت خود و توجه محققان رشته های مختلف از نظر روانشناسی، جامعه شناسی، اقتصاد، صنعت و حتی تاریخی تعریف شده است.
تشخیص زمان مناسب برای مراجعه به اینگونه سرمایه گذاران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اینگونه افراد بطور معمول در زمانهای اولیه شروع ایده و کار ( Startup Stage) سرمایه گذاری نمی کنند و ترجیح می دهند در مرحله ای بعدی نظیر داشتن فروش اولیه یا محصول آماده به بازار مشارکت نمایند.
طبق تحقیقی که توسط مایکروسافت انجام شد، دامنه توجه انسان 8 ثانیه است. این مدت که می توان مشتری را در برخورد اول جذب کرد.
مبحث کارآفرینی مقوله ای است که در سالهای اخیر در دنیا خیلی مورد توجه قرار گرفته و اکثر کشورها در تلاش برای توسعه آن هستند. خوشبختانه در ایران نیز این علاقه در بسیاری موارد جنبه عملی پیدا کرده و در دانشگاه ها و مراکز دولتی و خصوصی شاهد این مهم هستیم.
این روزها کارآفرینی بسیار رواج پیدا کرده و موج استارتاپهای موفق موجب انگیزش هر چه بیشتر جوانان به راه اندازی کسب و کار برای خودشان شده است.
شرکتهای با رشد سریع شرکتهایی خواهند بود که بر افزایش مهارتهای گفروش/رفع مشکل" برای افرادی که فروشنده نیستند، سرمایه گذاری کنند.
قوانینی که کارآفرینان از آن پیروی می کنند و باعث پیمودن پله های ترقی و رسیدن به اهدافشان می شود
گشایش شرکتهای فناورانه در طی 30 سال گذشته شتاب بی سابقه ای گرفته است. رفته رفته راه اندازی شرکتهای بزرگ فناورانه به چیزی بیش از تیمی خلاق از نرم افزارنویسان نیاز داشت.
برای مشتریان سرمایه گذاری برای راه حلی که نتیجه ای نداشته باشد ناخوشایند است. شرکت های موفق برای اطمینان از موفقیت هر پروژه برای هر مشتری سرمایه گذاری خواهند کرد. انجام این کار منجر به رضایت بالای مشتری و تکرار خرید و بازگشت مشتری خواهد شد.
شتابدهنده استارتاپ (seed accelerator یا startup accelerator) یا به اختصار شتابدهنده شرکتی است که از ابتدای کار یک استارتاپ آن را تحت پوشش خود در می آورد و برای این کار از میان شرکت کنندگان پس از مدتی کوتاه ایده ای برگزیده و به عنوان استارتاپ انتخاب می کند.
سازمان های موفق پایبند به ابزار الکترونیکی خواهند شد و از آنها برای آموزش و نظارت اعضای تیم در هر مکانی که باشند استفاده خواهند کرد. این ابزارها به اعضا کمک خواهند کرد تا طبق برنامه خودشان به یادگیری بپردازند و هر زمان در هر زمینه ای از پشتیبانی بهره شوند.
Jay Beer یکی از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز می گوید: در دنیا سالانه 500 میلیارد دلار صرف بازاریابی می شود و 9 میلیارد صرف خدمات مشتری می شود.
راهکارهای غلبه بر موانع کارآفرینی
جلسه ای که یک استارتاپ خود را به یک سرمایه گذار نیک اندیش یا حمایتگر معرفی می کند یکی از مهمترین جلسات بین این دو محسوب می شود و با توجه به زمان کوتاه بین 20 تا 30 دقیقه ای که معمولا به آن اختصاص داده می شود, پرسشها و اطلاعات زیادی رد وبدل می شود.
همانطور که بررسی و توجه به عوامل موفقیت پروژه های کارآفرینی می تواند به کسانی که در ایتدای این را در جهت تبدیل ایده به محصول یا ایجاد یک کسب و کار جدید هستند کمک خواهد کرد ولی دقت و توجه به دلایل شکست پروژه های این حوزه هم می تواند آنها را از تجربه عدم موفقیت در آینده دور…
این گروه با همفکری فرشتگان سرمایه گذار تشکیل گردیده تا با گرد هم آوردن سرمایه‌گذاران و کارآفرینان محیطی
"کسب وکار» برایش سخت است چون کاری که انجام می‌دهد را شغلی برای درآمد نمی‌داند؛ کار برایش یک رسالت و تعهدی‌ست که با عشق انجامش می‌دهد. کرمانشاهی است و متولد گیلان‌غرب.
افزایش تامین مالی (سرمایه مورد نیاز کسب و کار) یک فرآیند زمان بر بوده و با گذشت زمان می تواند خیلی استرس زا باشد.
صفحه4 از6