راه اندازی یک استارتاپ و شروع یک کسب و کار جدید با رویاپردازی، تقلید یا الگو برداری و یا توجه به رقبا صورت نمی گیرد بلکه نیازمند تحقیق و شناخت بازار می باشد.
پیش از همه این اقداماتی لازم است که پرداختن به آنها قبل از شروع یک استارتاپ ضروری است و به موفقیت کارآفرین در کسب و کار نوپایش و همچنین پخته شدن ایده ای که دارد کمک می کند.
هزاران نفر ایده های خوبی در سر دارند اما کنار این ایده خوب یک استراتژی خوب و سنجیده هم نیاز دارند تا ایده هایشان را به بهترین و موثرترین شکل عملی کنند.
قبل از شروع کار، هر کارآفرین به یک نقشه راه یا یک طرح جامع نیاز دارد که به او کمک می کند تا بداند آنچه که می خواهد چیست؟ در واقع بدین معنی است که تعیین می شود که چه چیزی, برای چه کسی و چگونه تولید می شود.
برگرفته : سایت ایده شو با کمی تغییر