کارآفرین و توجه به دیگران

چهارشنبه, 09 آذر 1401 ساعت 09:24
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

توجه کردن به ديگران همواره توصیه شده و کاری اخلاقی و انسانی شمرده شده است. حتی براساس شواهد علمی مشاهده شده که به سلامتی افراد نیز کمک می‌کند!

اگر به دیگران توجه نداشته باشید در رسیدن به اهداف خود دچار مشکل خواهید شد. افراد موفق همواره افرادی هستند که متوجه اطراف خود بوده و برای بهبود شرایط خود و دیگران تلاش کرده‌اند. با این همه مشکلات روزمره و گرفتاری‌های عجیب و غریب، چگونه می‌توان به دیگران توجه داشت؟! چگونه می‌توان به چنین مهمی نایل شد؟! ساده‌ترین روش، انجام کارهایی است که افراد موفق انجام می‌دهند!

  1.  وقت شناسی: برخی مواقع به دلیل بروز شرایطی خاص امکان دارد به موقع به قرار نرسید یا کاری را سر وقت تحویل ندهید! ولی اگر دیر کردن یک عادت باشد نشانه آنست که فکر می‌کنید وقت شما گرانبهاتر از وقت دیگران است! حتی اگر معتقد هستید که وقت شما گرانبهاتر از وقت دیگران است باز هم نباید رفتاری داشته باشید که چنین پیامی را منتقل کند.
  2. همدردی: اینکه در شرایط سخت و مشکلات با دیگران همدردی کلامی کنید خوب است ! ولی اگر خود را جای او بدانید و در حد توان برای رفع مشکل قدمی بردارید آنگاه همدردی کرده‌اید ! در زمان همدردی نباید فقط براساس احساس، آنهم احساس ترحم همدردی بکنید بلکه براساس یک رفتار هوشمندانه و عاقلانه و کمک برای رفع مشکل، همدردی خود را نشان دهید.
  3. لبخند: اخم کردن ساده‌تر از خندیدن است ! چون هنگام خنده تعداد عضلات بیشتری درگیر می‌شوند! ولی ارزش دارد، چون تاثیر زیادی روی اطرافیان خواهد داشت. مردم وقتی با فردی که لبخند به چهره دارد برخورد می‌کنند، ناخودآگاه آنرا مانند لطف و محبت از جانب او می‌بینند و میخواهند لطف او را جبران کنند که این احساس خوبی به طرفین منتقل می‌کند.
  4.  درد و دل كردن: بسیاری مواقع حتی بدون صحبت با دیگران متوجه می‌شوید که ناراحت و غمگین هستند و در این زمان بایستی به نحو مناسب و مطلوبی که سبب آزردگی فرد نشود با او صحبت کنید و امکان درد و دل به او بدهید.

رضا روحی (عضو هیات موسس کارایا)

خواندن 105 دفعه آخرین ویرایش در پنج شنبه, 10 آذر 1401 ساعت 11:02

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.