دلایل شکست استارتاپ های ایرانی

چهارشنبه, 09 آذر 1401 ساعت 08:46
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

همانطور که بررسی و توجه به عوامل موفقیت پروژه های کارآفرینی می تواند به کسانی که در ایتدای این را در جهت تبدیل ایده به محصول یا ایجاد یک کسب و کار جدید هستند کمک خواهد کرد ولی دقت و توجه به دلایل شکست پروژه های این حوزه هم می تواند آنها را از تجربه عدم موفقیت در آینده دور کند. چون بسیاری از کارآفرینانی که اکنون موفق شمرده می شوند روزی تجربه شکست هایی داشته اند, از آن درس گرفته اند و با رفع عوامل و دلایل توانسته اند به موفقیتی پایدار و ماندگار دست یابند.
دلایل شکست استارتاپ ها بسیار زیاد است ولی در اینجا فقط به ذکر برخی دلایل استارتاپ های ایرانی پرداخته شده است. دلایل شکست از این قرارند.

1- عدم شفافیت در ایده, استراتژی و تخصیص بهینه منابع

2- عدم وجود فرهنگ کار تیمی

3- کوچک فکر کردن و بزرگ شروع کردن

4- عدم تشخیص مشکل در بازار

5- عدم تعریف ارزش پیشنهادی مناسب با توجه به بازار هدف

6- عدم در نظر گرفتن منابع موجود

7- عدم انعطاف پذیری

8- داشتن دید تکنیکی در استارتاپ

9- عدم شناخت بازار و در نظر گرفتن شرایط محیطی
برگرفته از سایت: مارکت گرافی

خواندن 145 دفعه آخرین ویرایش در شنبه, 12 آذر 1401 ساعت 12:53

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.