رقبای خود را بشناسید!

چهارشنبه, 09 آذر 1401 ساعت 10:07
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

شناخت مناسب از رقبای کاری و اینکه چه محصول و خدماتی را ارائه می‌دهند، در برنامه‌ریزی و ارائه محصول، خدمات، نحوه بازاریابی و قیمت‌گذاری تاثیر بسزایی دارد. شناخت کافی از نقاط قوت و ضعف رقبا به کارآفرین دانش و اطلاعات مناسبی برای یافتن روش‌های جدید و رفع مشکلات می‌دهد. کارآفرین بایستی قادر به بررسی و آنالیز رقبا باشد و در این خصوص با دقت و بدون موضع‌گیری و پیش‌فرض نسبت به جمع‌آوری اطلاعات و ارقام اقدام نماید. رعایت اصول اخلاقی و حرفه‌ای در این خصوص از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

هیچ کسب و کار بدون رقیبی نمی‌توان تصور کرد ! شاید اگر کسب و کاری هیچ رقیبی نداشته باشد، نشانه عدم نیاز به محصول یا خدمات مورد نظر باشد! حتی اگر در شروع رقیب جدی نداشته باشید، ولی مطمئن باشید اگر کسب و کار شما با نشانه‌های موفقیت روبرو شود دیگران بیکار نخواهند نشست !

یافتن پاسخ سوالات زیر را فراموش نکنید!
1- چه کسانی رقبای شما هستند ؟
2- چه نوع اطلاعاتی در خصوص رقبا باید بدانید ؟
3- چگونه می‌توانید در مورد رقبا اطلاعات لازم را بدست آورید؟
4- چگونه اطلاعات بدست آمده را بررسی و آنالیز و مقایسه کنید ؟

خواندن 233 دفعه آخرین ویرایش در پنج شنبه, 10 آذر 1401 ساعت 12:24

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.