نکات مهم در زمان درخواست سرمایه از سرمایه گذاران نیک‌اندیش (Angel Investors)

چهارشنبه, 09 آذر 1401 ساعت 10:15
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سرمایه گذاران نیک‌ اندیش امکان تامین سرمایه و منابع مالی مورد نیاز برای کارآفرینان را در مقاطع خاصی از روند فعالیت یک شرکت دارند. توصیه می‌شود کارآفرین نکات زیر در این خصوص مورد توجه قرار دهد:
١- مراجعه به سرمایه گذار در مقطع مناسب زمانی و کاری: عدم تشخیص جایگاه سرمایه‌گذار نیک‌اندیش، سبب مراجعه در مقطع زمانی نامناسب خواهد شد. داشتن محصول اولیه و اثبات وجود درخواست برای محصول یا خدمات مد نظر، از حداقل‌ها هستند.
٢- اینگونه سرمایه‌گذاران را نباید مانند بانک و موسسات مالی ارزیابی کرد. این افراد ریسک بالایی را قبول می‌کنند و بهمین دلیل انتظار بالاتری نسبت به موسسات مالی دارند. توجه به این نکته ضروری است که در مقطع زمانی سرمایه‌گذاری آنها، هیچ موسسه مالی حاضر به سرمایه‌گذاری نیست.
٣- بدنبال یافتن راه حل‌های قطعی و نهایی برای مشکلات و شرایط کار خود بخصوص مشکلات روزمره خود از آنها نباشید. آنها بیشتر امکان مشاوره و راهنمایی و در برخی موارد معرفی به مجموعه‌های مورد نظر شما را دارند. قرار نیست آنها مشکلات روزمره کارافرینان را حل و فصل کنند.
٤- در زمان درخواست سرمایه، برنامه مشخص زمانی با اهداف تعریف شده داشته باشید و نحوه استفاده و تخصیص منابع مالی براساس برنامه را به سرمایه‌گذاران ارایه نمایید.
٥-مستندات لازم شامل فنی، مالی، بازاریابی، حقوقی و سایر را برای بررسی به موقع ارایه نمایید.
٦- ارزش‌گذاری بایستی هوشمندانه انجام شود، به شرایط فعلی توجه بیشتري داشته باشید و در مقایسه ارزش خود با دیگران راه گزافه را پیش نگیرید.

 

نویسنده: رضا روحی

خواندن 132 دفعه آخرین ویرایش در پنج شنبه, 10 آذر 1401 ساعت 12:57

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.