یک ارایه مناسب برای سرمایه‌گذاران

چهارشنبه, 09 آذر 1401 ساعت 10:10
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

هر کارآفرینی نیاز به داشتن یک ارایه خوب برای جلب نظر سرمایه‌گذاران دارد، ولی یک ارایه خوب دارای چه مشخصاتی است و چگونه باید باشد ؟ ارایه، مفهومی ثابت و بدون تغییر نیست و براساس شرایط مخاطب و موقعیت بایستی تغییر کند. استفاده از آموخته‌های جدید و بازخوردهای افراد، از عوامل مهم در بهبود و تکامل هر ارایه‌ای هستند. بنابراین به روز بودن و رفع اشکالات، یک فعالیت مداوم و مستمر است.

برخی کارآفرینان تلاش می‌کنند تا ارایه برای زمان‌های مختلف تهیه کنند، مانند یک دقیقه یا سه دقیقه یا 20 دقیقه و .... و اشتباه عمده این کارآفرینان در این امر آنست که تلاش می‌کنند، مطلب ثابتی را در زمان‌های مختلف بیان کنند! شما نمی‌توانید مطالب 20 دقیقه را در یک دقیقه فشرده کنید و یا مطالب 3 دقیقه‌ای را به میزان 20 دقیقه طول دهید! به عبارت دیگر هر بازه زمانی و شرایطی، نیازمند ارایه خاص خود است.
ارایه خوب علاوه بر داشتن محتوا و توجه به زمان و شرایط، یک نوع هنر بازیگری هم می‌تواند باشد! درست متوجه شدید شما نیاز به داشتن یک سناریو دارید و البته چون مانند یک برنامه زنده است، بایستی توان هماهنگی با شرایط از قبل تعریف نشده را نیز داشته باشید. تمرین و حتی ضبط ارایه و مشاهده چندین باره آن بسیار موثر است.
سرمایه‌گذاران، علاقمند به سرمایه‌گذاری بر روی افرادی هستند که قابل اعتماد، سختکوش، با استعداد و از همه مهمتر کاردان و منطقی هستند. تلاش کنید در همان لحظات اولیه توجه سرمایه گذاران را به خود و موضوع جلب کنید!

گروه سرمایه گذاران کارایا

خواندن 101 دفعه آخرین ویرایش در پنج شنبه, 10 آذر 1401 ساعت 12:48

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.