آیا آمادگی کارآفرین شدن را دارید؟

چهارشنبه, 09 آذر 1401 ساعت 10:06
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

فرض کنید شما ایده خیلی خوبی دارید با یک طرح تجاری مناسب و به میزان کافی سرمایه اولیه، به نظر مي رسد همه شرایط لازم برای شروع یک کسب و کار را دارید ! اما آیا شما آمادگی کارآفرینی دارید؟ در اینجا برخی شرایط و خصوصیات لازم برای شروع یک کسب و کار و ماجراجویی به سبک کارآفرینی را مطرح می‌کنیم !

1- آیا ماجراجو هستید و تحمل مشکلات و دردسر را دارید ؟ شما بعنوان یک کارآفرین بایستی توان فکری و آرامش لازم در خصوص مواجهه با موضوعات و شرایط جدید را داشته باشید. هر کسب و کار جدیدی با بسیاری موارد جدید و غیر مترقبه روبرو خواهد شد که لازم است با آنها به درستی و به دور از اضطراب و ترس برخورد کنید.

2- آیا ثابت قدم هستید ؟ شما نباید به سرعت نظر و دیدگاه خود را عوض ‌کنید و از شرایط موجود دلسرد شده و تغییر عقیده دهید، در غیر اینصورت کسب و کار موفقی نخواهید داشت.

3- آیا توان قرار گرفتن در مرکز توجه را دارید ؟ بعنوان کارآفرین بایستی به راحتی بتوانید در جمع صحبت کنید و با افراد غریبه و آشنا ارتباط برقرار کنید! داشتن یک ارایه خوب و جذب و جلب نظر دیگران در خصوص کسب و کار برای موفقیت الزامی است.

4- آیا برخورد با موضوعات غیر منتظره را دوست دارید ؟ به عنوان یک کارآفرین همواره امکان برخورد با موضوعات و شرایط غیرقابل پیش بینی وجود دارد. اگر از آن دسته افراد هستید که همه چیز باید طبق روال و از پیش تعریف شده باشد، در کارآفريني مشکل خواهید داشت.

5- آیا حل کردن مسایل پیچیده را دوست دارید ؟ کارآفرین موفق نیاز به توان و قابلیت درک مسایل پیچیده و ساده کردن آنها را دارد. توجه داشته باشید، به خصوص در زمینه بازاریابی و فروش، بهترین روش‌ها بطور معمول ساده‌ترین آنها هستند! البته اگر بدانید چگونه سادگی را تعریف کنید.

6- آیا می‌توانید مراحل انجام یک کار را بخوبی تعریف و تعیین کنید؟ کارآفرین بایستی قادر باشد تا به خوبی تقسیم و تعریف کار را برای تیم خود تشریح کند. کسب و کار موفق متشکل از یک تیم است که وظایف هر یک براساس اهداف کاری مشخص تعریف شده باشد.

7- آیا به بازاریابی معتقد هستید ؟ بسیاری از افراد درک مناسب و درستی از قدرت بازاریابی ندارند و به همین دلیل زمان و هزینه مناسب را صرف آن نمی‌کنند! در حالیکه بخش مهمی از رمز موفقیت یک کسب و کار در نحوه درست بازاریابی آن نهفته است.

8- آیا هیجان شما را کنترل می‌کند؟ بطور معمول شروع هر کاری با هیجان و علاقه است ولی اگر این هیجان اولیه پس از طی دوره زمانی خودش کنترل و مدیریت نشود، امکان برنامه‌ریزی و رو به جلو حرکت کردن را برای کارآفرین مشکل خواهد کرد.

9- آیا شجاع، راسخ و قاطع هستید؟ کارآفرین در بسیاری مواقع لازم است تا تصمیم قاطع بگیرد و البته ممکن است مشتریان و همکاران چنین تصمیمی را نپسندند ولی تصمیم گيري به موقع اهمیت دارد! هیچگاه تصمیم گيري را به تعویق نیندازید!

10- آیا بدنبال پولدار شدن فوری هستید ؟ اگر کارآفرین دیدگاه انجام یک کار درست که سبب کمک به پیشرفت و بهبود شرایط دیگران می‌شود را نداشته باشد و فقط به سود فکر کند، در توسعه کسب و کار با مشکل مواجه خواهد بود. کارآفرین موفق تلاش دارد که محصول و خدمات بهتری از رقبا داشته باشد و مطمئن باشید اگر در چنین شرایطی قرار بگیرید سود مناسب هم خواهید داشت!

خواندن 108 دفعه آخرین ویرایش در پنج شنبه, 10 آذر 1401 ساعت 12:22

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.