کارآفرینی و درک درست از تصور، خلاقیت و نوآوری

چهارشنبه, 09 آذر 1401 ساعت 10:13
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

خیال و تصور: خیال بخشی جدانشدنی از انسان است و همه افراد در طی ساعات روز و شب با تصورات و خیال‌های زیادی خود را مشغول می‌کنند. خیال در واقع گردهم آوردن چیزهایی در ذهن است که به هر دلیلی در حال حاضر در دسترس نیستند یا وجود ندارند. در واقع انسان با قوه خیال تصاویری در ذهن خود ایجاد میکند که واقعی نیستند. انسان با خیال، ناشدنی‌ها را خلق و غیر ممکن‌ها را ممکن می‌سازد، البته در ذهن !

خلاقیت: اگر خیال و تصور مورد نظر را در جهان واقعی خلق کنیم، آنگاه از قوه خلاقیت خود استفاده کرده‌ایم. خلاقیت در بیشتر موارد با خیال و تصور شروع می‌شود و البته بسیاری از تصورات هیچگاه به مرحله عمل نمی‌رسند، آنهم بدلایل مختلف نظیر شرایط علمی، فنی، مالی، اجتماعی و بسیاری دلایل دیگر.

نوآوری: اگر در یک سیستم موجود برای رفع یک مشکل و بهبود شرایط، یک راه حل عملی ارائه دهیم که از قبل وجود نداشته باشد، آنگاه نوآوری داشته‌ایم. وقتی به یک ساختار یا سیستم توجه می‌کنیم و با ارائه راهکارهای جدید توان و کیفیت کار را افزایش می‌دهیم، از توان نوآوری خود استفاده کرده‌ایم.

با خیال و تصور می‌توان بر روی کارهای سخت و به نظر نشدني، تمرکز کرد و با خلاقیت می‌توان ناممکن را ممکن ساخت و با نوآوری می‌توان شرایط بهتری را ایجاد کرد.

رضا روحی

خواندن 121 دفعه آخرین ویرایش در پنج شنبه, 10 آذر 1401 ساعت 12:56

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.