چگونه کسب و کار متفاوتی داشته باشیم؟

رقبا

داشتن یک ایده خوب و منحصربفرد همواره مهم است، ولی آیا شما تنها فردی هستید که چنین ایده‌ای دارید؟

حتی اگر چنین باشد و ایده شما ایده‌آل و پرمنفعت باشد، باز هم نمی‌تواند جلوی ورود دیگران به آن بازار پرمنفعت را بگیرد. در واقع دیگران با مشاهده این بازار پر سود به آن هجوم خواهند آورد. نمونه‌های متعدد آنرا امروزه در بازار تکنولوژی می‌توان به راحتی یافت. کارآفرینان موفق متوجه این موضوع هستند و تلاش می‌کنند با نوآوری و خلاقیت، محصول و خدمات خود را متفاوت ارائه کنند.

چند توصیه کلی برای متفاوت بودن:

١) بازار هدف کوچکتری را برای خود تعریف کنید.


٢) تعریف دقیق و مشخصی از مشکلات مشتریان داشته باشید.
٣) نوآوری در نحوه تعامل و حل مشکلات مشتریان داشته باشید.
٤) به نحو مناسبی در حوزه بازار هدف، تبلیغ و بازاریابی کنید تا بعنوان خبره و مرجع شناخته شوید.
٥) مدل کسب و کار ساده‌ای در خصوص محصول و خدمات داشته باشید.
٦) مدل کسب و کار را براساس ارزش افزوده های خود تعریف کنید.
٧) دسترسی به خود و سایر افراد مجموعه را برای مشتریان بصورت شبانه روزی آسان و سریع کنید.
٨) شنونده و مشاهده‌گر باشید و در برخورد با مشکلات احساساتی نباشید.
٩) رقبا را دست کم نگیرید و از جنگ لفظی و تبلیغاتی بپرهیزید و خود را پیشرو در رقابت ببینید.
١٠) برنامه و استراتژی مشخصی در دستیابی به اهداف داشته باشید. داشتن یک برنامه بد بهتر از نداشتن برنامه است.

نویسنده: رضا روحی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *